صلاحی: ارتقای منزلت شهرستانی انتظار مردم تفرش، آشتیان و فراهان است

پایگاه خبری تفرش:


نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم این سه شهرستان ( تفرش، آشتیان و فراهان) از دولت مردان و مسئولان استانی رسیدگی به مشکلات آنها و ارتقاء منزلت شهرستانی در حد و منزلت شهرستانهای با قدمت کشور است.

دکتر عباس صلاحی در گفتگو با مهر پیرامون وضعیت شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان، ابراز کرد: شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان از شهرستان هایی هستند که قابلیت تبدیل به مکان های فرهنگی، علمی و گردشگری را دارند.

وی شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان را زادگاه بزرگان کشور دانست و عنوان کرد:  باید در این سه شهرستان در راستای ارتقای برنامه های فرهنگی با توجه به پیشینه ی خوب آنها اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

صلاحی با بیان اینکه شهرستان تفرش زادگاه پدران علمی است افزود: راه اندازی مجتمع فرهنگی علامه جلال آشتیانی در شهرستان آشتیان، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری پروفسور حسابی در شهرستان تفرش و احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان فراهان از راهکارهای ارتقای سطح فرهنگی هنری این سه شهرستان علم پرور و هنر پرور در استان مرکزی بشمار می رود.

نماینده مردم تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس اظهار داشت: احداث رصدخانه نجوم در شهرستان تفرش نیز یکی از راهکارهایی است که می تواند در این شهرستان تحولات علمی و فرهنگی و گردشگری چشمگیری را ایجاد نماید؛ لذا احداث این رصد خانه نه تنها می تواند در راستای ارتقای سطح علمی این شهرستان تاثیرگذار باشد بلکه می تواند در راستای جذب گردشگر بیشتری نیز به این شهرستان زیبا تاثیر شگرفی را داشته باشد.

صلاحی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن همیشه می خواهد از طریق هجمه های فرهنگی ، فرهنگ و اعتقادات مردم ما را نشانه برود، بیان داشت: دسترسی بهتر مردم این سه شهرستان به پوشش دیجیتالی و پوشش بهتر صدا و سیما یکی از عوامل مبارزه با ترفندهای دشمن در برابر ضربه زدن به فرهنگ غنی مردم ایران زمین است.

نماینده مردم شهرستان های تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکمیل دانشگاه صنعتی شهرستان تفرش، پیگیری و احداث قنوات و کانال های آبیاری برای کشاورزان، همچنین انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب اراک به دشت فراهان از دیگر انتظارات مردم این شهرستان ها از مسئولین است که امید می رود با درایت خوب آنها این موارد محقق شوند.

صلاحی در پایان خاطرنشان ساخت: شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان از ظرفیت های خوب طبیعی و خدادادی برای تبدیل به قطب های علمی، فرهنگی و گردشگری برخوردارند که شناسایی و بهره برداری صحیح از این منابع می تواند در راستای ارتقای سطح اقتصادی این مناطق نیز تاثیرگذار باشد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:58 | نویسنده : میثم اله وردی |